• zoldsparga

A természetes életmódnak megfelelő táplálkozás 12 aranyszabálya

  1. Támogassuk a szervezet hajnaltól délig tartó tisztulási periódusát bőséges folyadékbevitellel, illetve gyümölcsök fogyasztásával! Ebben az időszakban lehetőleg gyümölcsön kívül más ételféleséget ne fogyasszunk!
  2. Egyszerre egyféle gyümölcsöt fogyasszunk, két gyümölcsétkezés között tartsunk legalább fél, de inkább egy óra szünetet!
  3. Napi kb. 2 liter folyadék fogyasztása javasolt, kb. 2 óránkénti 2 dl-es elosztásban. Sómentes étrend mellett napi 1-1,5 literes mennyiség is elegendő, illetve a nyers gyümölcsök, zöldségek – magas víztartalmuk-nál fogva – beszámíthatók az elfogyasztott folyadékmennyiségbe. Étkezés előtt fél órával fogyasztott folyadék megalapozza a jó emésztést; az étkezés közben, illetve közvetlenül utána fogyasztott folyadék viszont megzavarja az emésztési folyamatot!
  4. Lehetőleg frissen facsart gyümölcs-, illetve zöldségleveket fogyasszunk! Közvetlen fogyasztásra és sütés-főzés céljára is használjunk tiszta vizet: forrásvíz, alacsony ásványi anyag tartalmú ásványvíz, PI-víz, tisztított víz. Gyógynövényekből készített teákat igyunk! (Lehetőleg egyféle gyógynövényből készítve; méz, citromlé stb. hozzáadása nélkül; testmeleg hőmérsékletűen; lassan elkortyolgatva.)
  5. Használjunk erjedésgátló fűszereket, melyek segítségével csökkenthető a tökéletlen emésztés során a belekben keletkező mérgező anyagok mennyisége! (A legtöbb embernek mára sajnos nem tökéletes az emésztése.) Ilyen fűszerek pl.: fahéj és szegfűszeg (gyümölcsökhöz), kömény (burgonyához), édeskömény, ánizs és piros paprika (gabonafélékhez).
  6. Nagyon fontos az alapos rágás. Rágjuk pépessé, szinte folyékonnyá az ételt! („Lassan rágsz, tovább élsz.”)
  7. Ügyeljünk a rendszeres széklet meglétére! Ahány főétkezés, legalább annyi alkalommal kell székletnek is a nap folyamán megjelennie.
  8. „Nem jóllakni kell, hanem megelégedni!” Jóllakás: tele gyomor. A tökéletes emésztéshez a félig telt gyomor az ideális.
  9. Délben a gabona, este a zöldség domináljon étkezésünkben! A gabona táplál, a zöldség tisztít. (A gyümölcs frissít.)
  10. Minden étkezésnél fogyasszunk nyers táplálékot is! Teljes táplálékbevitelünk legalább fele friss-élő étel legyen!
  11. Étkezések között (kivéve a gyümölcsétkezést) várjunk legalább 4-5 órát!
  12. Nyugodt lelkiállapotban együnk, és evés közben az evésre figyeljünk! Kerüljük a sietve, illetve a stressz-állapotban történő étkezést! (Kellemes zene és gyertyafény segítheti a harmonikus étkezést.)

{include_content_item 119 nested=1}

2009-04-02T08:21:01+00:00

Szeretnéd a napi menüt rendszeresen megkapni? Értesülj újdonságainkról és híreinkről időben. Iratkozz fel az e-mail értesítőnkre!

Értesítést kérek!

Az „Értesítést kérek!” gombra kattintással hozzájárulsz, hogy a megadott elérhetőségeidre a Napfényes Étterem Kft. rendezvénytermi programokat,
valamint a termékeit és szolgáltatásait népszerűsítő hírleveleket küldjön, illetve hogy a megadott adataidat e célból kezelje.
Kijelented, hogy jelen hozzájárulásod visszavonásával és a megadott adataid kezelésével kapcsolatban az Adatkezelési tájékoztatóban írt tájékoztatást elolvastad és tudomásul vetted.

2019. október 18., péntek
•  Lencsegulyás   glutént tartalmazszóját tartalmazzellert tartalmaz 500 Ft
•  Zöldségfasírt bulgurral, zöldborsópürével   glutént tartalmazszóját tartalmazzellert tartalmaz 1500 Ft
•  Rántott szejtán rizibizivel, "majonézes" káposztasalival   glutént tartalmazszóját tartalmazzellert tartalmazmustárt tartalmaz 1500 Ft
18 October 2019, Friday
•  Lentil goulash soup   glutént tartalmazszóját tartalmazzellert tartalmaz 500 HUF
•  Vegetable fritters with bulgur and green pea püree   glutént tartalmazszóját tartalmazzellert tartalmaz 1500 HUF
•  Fried seitan with rice and peas and cole slow   glutént tartalmazszóját tartalmazzellert tartalmazmustárt tartalmaz 1500 HUF
2019. október 19., szombat
Séfünk ajánlata   
•  Forró fűszeres almaleves pirított mandulával   dióféléket tartalmaz 690 Ft
•  Növényi sajt pakora édes chiliszósszal, szezámos uborkával, jázmin rizzsel   szezámmagot tartalmaz 2300 Ft
•  Aranygaluska vaníliasodóval   glutént tartalmazszóját tartalmazdióféléket tartalmaz 1000 Ft
19 October 2019, Saturday
Chef's choice   
•  Hot spicy apple soup with toasted almonds   dióféléket tartalmaz 690 HUF
•  Non-dairy cheese pakora with sweet chili sauce, sesame cucumbers and jasmine rice   szezámmagot tartalmaz 2300 HUF
•  Golden walnut dumplings with vanilla cream   glutént tartalmazszóját tartalmazdióféléket tartalmaz 1000 HUF

* Nem gluténmentes környezetben készült, hozzáadott glutént nem tartalmaz.
Napi ajánlataink a készlet erejéig érvényesek. A változtatás jogát fenntartjuk!
* Made in an environment containing gluten, contains no added gluten.
Our daily offers have limited availability. We reserve the right to make changes!

Jelmagyarázat:
glutént tartalmaz glutént tartalmaz
szóját tartalmaz szóját tartalmaz
zellert tartalmaz zellert tartalmaz
mustárt tartalmaz mustárt tartalmaz
dióféléket tartalmaz dióféléket tartalmaz
szezámmagot tartalmaz szezámmagot tartalmaz
mogyorót tartalmaz mogyorót tartalmaz

Napfényes Étterem és Cukrászda
Napfényes Restaurant and Confectionery

1053 Budapest, Ferenciek tere 2.
(a Veres Pálné és a Curia utca sarkán
/ on the corner of Veres Pálné and Curia street)
Telefon/Telephone: 06-20-311-0313
Nyitva tartás: H–V 12:00–22:30
Open: Monday-Sunday 12:00 – 22:30
Konyhazárás / Kitchen closes: 22:00

Navigáció – Napfényes Étterem és Cukrászda

Napfényes Étterem és Cukrászda – Vegán, vegetáriánus étterem