fbpx
  • zoldsparga

A természetes életmódnak megfelelő táplálkozás 12 aranyszabálya

  1. Támogassuk a szervezet hajnaltól délig tartó tisztulási periódusát bőséges folyadékbevitellel, illetve gyümölcsök fogyasztásával! Ebben az időszakban lehetőleg gyümölcsön kívül más ételféleséget ne fogyasszunk!
  2. Egyszerre egyféle gyümölcsöt fogyasszunk, két gyümölcsétkezés között tartsunk legalább fél, de inkább egy óra szünetet!
  3. Napi kb. 2 liter folyadék fogyasztása javasolt, kb. 2 óránkénti 2 dl-es elosztásban. Sómentes étrend mellett napi 1-1,5 literes mennyiség is elegendő, illetve a nyers gyümölcsök, zöldségek – magas víztartalmuk-nál fogva – beszámíthatók az elfogyasztott folyadékmennyiségbe. Étkezés előtt fél órával fogyasztott folyadék megalapozza a jó emésztést; az étkezés közben, illetve közvetlenül utána fogyasztott folyadék viszont megzavarja az emésztési folyamatot!
  4. Lehetőleg frissen facsart gyümölcs-, illetve zöldségleveket fogyasszunk! Közvetlen fogyasztásra és sütés-főzés céljára is használjunk tiszta vizet: forrásvíz, alacsony ásványi anyag tartalmú ásványvíz, PI-víz, tisztított víz. Gyógynövényekből készített teákat igyunk! (Lehetőleg egyféle gyógynövényből készítve; méz, citromlé stb. hozzáadása nélkül; testmeleg hőmérsékletűen; lassan elkortyolgatva.)
  5. Használjunk erjedésgátló fűszereket, melyek segítségével csökkenthető a tökéletlen emésztés során a belekben keletkező mérgező anyagok mennyisége! (A legtöbb embernek mára sajnos nem tökéletes az emésztése.) Ilyen fűszerek pl.: fahéj és szegfűszeg (gyümölcsökhöz), kömény (burgonyához), édeskömény, ánizs és piros paprika (gabonafélékhez).
  6. Nagyon fontos az alapos rágás. Rágjuk pépessé, szinte folyékonnyá az ételt! („Lassan rágsz, tovább élsz.”)
  7. Ügyeljünk a rendszeres széklet meglétére! Ahány főétkezés, legalább annyi alkalommal kell székletnek is a nap folyamán megjelennie.
  8. „Nem jóllakni kell, hanem megelégedni!” Jóllakás: tele gyomor. A tökéletes emésztéshez a félig telt gyomor az ideális.
  9. Délben a gabona, este a zöldség domináljon étkezésünkben! A gabona táplál, a zöldség tisztít. (A gyümölcs frissít.)
  10. Minden étkezésnél fogyasszunk nyers táplálékot is! Teljes táplálékbevitelünk legalább fele friss-élő étel legyen!
  11. Étkezések között (kivéve a gyümölcsétkezést) várjunk legalább 4-5 órát!
  12. Nyugodt lelkiállapotban együnk, és evés közben az evésre figyeljünk! Kerüljük a sietve, illetve a stressz-állapotban történő étkezést! (Kellemes zene és gyertyafény segítheti a harmonikus étkezést.)

{include_content_item 119 nested=1}

2009-04-02T08:21:01+00:00
2021. január 17., vasárnap
Séfünk ajánlata   
•  Újházi erőleves gazdagon   glutént tartalmazszóját tartalmazzellert tartalmaz 690 Ft
•  Erdőmester szejtán burgonyafánkkal ribizlidzsemmel   glutént tartalmazszóját tartalmazzellert tartalmazmustárt tartalmaz 2300 Ft
17 January 2021, Sunday
Chef's choice   
•  Újházi consommé   glutént tartalmazszóját tartalmazzellert tartalmaz 690 HUF
•  Forester seitan with potato doughnuts and currant jam   glutént tartalmazszóját tartalmazzellert tartalmazmustárt tartalmaz 2300 HUF
2021. január 18., hétfő
•  Lebbencsleves   glutént tartalmazszóját tartalmazzellert tartalmaz 500 Ft
•  Lencse dál bundázott tofusajttal, jázmin rizzsel   szóját tartalmazzellert tartalmazszezámmagot tartalmaz 1500 Ft
•  Fokhagymás szejtánszelet paradicsomsalsával, petrezselymes burgonyával   glutént tartalmazzellert tartalmazmustárt tartalmaz 1500 Ft
18 January 2021, Monday
•  Hungarian rustic soup   glutént tartalmazszóját tartalmazzellert tartalmaz 500 HUF
•  Lentil dahl with breaded tofu cheese and jasmine rice   szóját tartalmazzellert tartalmazszezámmagot tartalmaz 1500 HUF
•  Garlic seitan cutlets with tomato salsa and parsley potatoes   glutént tartalmazzellert tartalmazmustárt tartalmaz 1500 HUF

* Nem gluténmentes környezetben készült, hozzáadott glutént nem tartalmaz.
Napi ajánlataink a készlet erejéig érvényesek. A változtatás jogát fenntartjuk!
* Made in an environment containing gluten, contains no added gluten.
Our daily offers have limited availability. We reserve the right to make changes!

Jelmagyarázat:
glutént tartalmaz glutént tartalmaz
szóját tartalmaz szóját tartalmaz
zellert tartalmaz zellert tartalmaz
mustárt tartalmaz mustárt tartalmaz
dióféléket tartalmaz dióféléket tartalmaz
szezámmagot tartalmaz szezámmagot tartalmaz
mogyorót tartalmaz mogyorót tartalmaz

Napfényes Étterem és Cukrászda
Napfényes Restaurant and Confectionery

1053 Budapest, Ferenciek tere 2.
(Veres Pálné – Curia utca sarok / on the corner of Veres Pálné and Curia street)
Nyitva tartás elvitelre: H–V 11:30–19:30
Open for takeaway: Monday-Sunday 11:30 am – 7:30 pm
Rendelés elvitelre / Orders for takeaway: +36 20 311 0313
Házhoz szállítás rendelés a Wolt és a Netpincér oldalán / Orders through Wolt and Netpincer: 11:00–20:00 / 11:00 am–8:00 pm

Navigáció – Napfényes Étterem és Cukrászda

Napfényes Étterem és Cukrászda – Vegán, vegetáriánus étterem