fbpx
  • zoldsparga

A természetes életmódnak megfelelő táplálkozás 12 aranyszabálya

  1. Támogassuk a szervezet hajnaltól délig tartó tisztulási periódusát bőséges folyadékbevitellel, illetve gyümölcsök fogyasztásával! Ebben az időszakban lehetőleg gyümölcsön kívül más ételféleséget ne fogyasszunk!
  2. Egyszerre egyféle gyümölcsöt fogyasszunk, két gyümölcsétkezés között tartsunk legalább fél, de inkább egy óra szünetet!
  3. Napi kb. 2 liter folyadék fogyasztása javasolt, kb. 2 óránkénti 2 dl-es elosztásban. Sómentes étrend mellett napi 1-1,5 literes mennyiség is elegendő, illetve a nyers gyümölcsök, zöldségek – magas víztartalmuk-nál fogva – beszámíthatók az elfogyasztott folyadékmennyiségbe. Étkezés előtt fél órával fogyasztott folyadék megalapozza a jó emésztést; az étkezés közben, illetve közvetlenül utána fogyasztott folyadék viszont megzavarja az emésztési folyamatot!
  4. Lehetőleg frissen facsart gyümölcs-, illetve zöldségleveket fogyasszunk! Közvetlen fogyasztásra és sütés-főzés céljára is használjunk tiszta vizet: forrásvíz, alacsony ásványi anyag tartalmú ásványvíz, PI-víz, tisztított víz. Gyógynövényekből készített teákat igyunk! (Lehetőleg egyféle gyógynövényből készítve; méz, citromlé stb. hozzáadása nélkül; testmeleg hőmérsékletűen; lassan elkortyolgatva.)
  5. Használjunk erjedésgátló fűszereket, melyek segítségével csökkenthető a tökéletlen emésztés során a belekben keletkező mérgező anyagok mennyisége! (A legtöbb embernek mára sajnos nem tökéletes az emésztése.) Ilyen fűszerek pl.: fahéj és szegfűszeg (gyümölcsökhöz), kömény (burgonyához), édeskömény, ánizs és piros paprika (gabonafélékhez).
  6. Nagyon fontos az alapos rágás. Rágjuk pépessé, szinte folyékonnyá az ételt! („Lassan rágsz, tovább élsz.”)
  7. Ügyeljünk a rendszeres széklet meglétére! Ahány főétkezés, legalább annyi alkalommal kell székletnek is a nap folyamán megjelennie.
  8. „Nem jóllakni kell, hanem megelégedni!” Jóllakás: tele gyomor. A tökéletes emésztéshez a félig telt gyomor az ideális.
  9. Délben a gabona, este a zöldség domináljon étkezésünkben! A gabona táplál, a zöldség tisztít. (A gyümölcs frissít.)
  10. Minden étkezésnél fogyasszunk nyers táplálékot is! Teljes táplálékbevitelünk legalább fele friss-élő étel legyen!
  11. Étkezések között (kivéve a gyümölcsétkezést) várjunk legalább 4-5 órát!
  12. Nyugodt lelkiállapotban együnk, és evés közben az evésre figyeljünk! Kerüljük a sietve, illetve a stressz-állapotban történő étkezést! (Kellemes zene és gyertyafény segítheti a harmonikus étkezést.)

{include_content_item 119 nested=1}

2009-04-02T08:21:01+00:00
2021. október 25., hétfő
•  Citromos-"tejszínes" zöldségraguleves   glutént tartalmazszóját tartalmazzellert tartalmaz 500 Ft
•  Sárgaborsófőzelék zabfasírttal   glutént tartalmazszóját tartalmazzellert tartalmaz 1200 Ft
•  Csárdagazda ragu tepsis burgonyával   glutént tartalmazszóját tartalmazzellert tartalmaz 1500 Ft
25 October 2021, Monday
•  Creamy vegetable ragout soup with lemon   glutént tartalmazszóját tartalmazzellert tartalmaz 500 HUF
•  Split pea stew with oat fritters   glutént tartalmazszóját tartalmazzellert tartalmaz 1200 HUF
•  Hungarian seitan and tofu ragout with roasted potatoes   glutént tartalmazszóját tartalmazzellert tartalmaz 1500 HUF
2021. október 26., kedd
•  Házias burgonyaleves galuskával, yofuval   glutént tartalmazszóját tartalmazzellert tartalmaz 500 Ft
•  Sütőtöksteak polentával, "majonézes" céklával   szóját tartalmazzellert tartalmaz 1500 Ft
•  Currys csicseri dahl barna rizzsel   zellert tartalmazszezámmagot tartalmaz 1500 Ft
26 October 2021, Tuesday
•  Homemade potato soup with noodles and "yofu"   glutént tartalmazszóját tartalmazzellert tartalmaz 500 HUF
•  Winter squash steak with polenta and beets in "mayonnaise"   szóját tartalmazzellert tartalmaz 1500 HUF
•  Chickpea curry dahl with brown rice   zellert tartalmazszezámmagot tartalmaz 1500 HUF

* Nem gluténmentes környezetben készült, hozzáadott glutént nem tartalmaz.
Napi ajánlataink a készlet erejéig érvényesek. A változtatás jogát fenntartjuk!
* Made in an environment containing gluten, contains no added gluten.
Our daily offers have limited availability. We reserve the right to make changes!

Jelmagyarázat:
glutént tartalmaz glutént tartalmaz
szóját tartalmaz szóját tartalmaz
zellert tartalmaz zellert tartalmaz
mustárt tartalmaz mustárt tartalmaz
dióféléket tartalmaz dióféléket tartalmaz
szezámmagot tartalmaz szezámmagot tartalmaz
mogyorót tartalmaz mogyorót tartalmaz

Napfényes Étterem és Cukrászda
Napfényes Restaurant and Confectionery

1053 Budapest, Ferenciek tere 2.
(Veres Pálné – Curia utca sarok / on the corner of Veres Pálné and Curia street)
Nyitva tartás: H–V 11:30–21:00 (konyha: 20:30-ig)
Open: Monday-Sunday 11:30 am – 9:00 pm (kitchen closes at 8:30 pm)
Asztalfoglalás / Reservations: +36 20 311 0101

Ételrendelés, egyéb információk / Order for takeaway, other information: +36 20 311 0313
Házhoz szállítás rendelés a Wolt, a Netpincér és a Bolt Food oldalán / Orders through Wolt, Netpincer and Bolt Food: 11:00–20:30 / 11:00 am–8:30 pm

Navigáció – Napfényes Étterem és Cukrászda

Napfényes Étterem és Cukrászda – Vegán, vegetáriánus étterem